Case Student

Jaren samenwerken en continu innoveren: Nextly en Student Experience

Student Experience

De website van Student Experience telt maandelijks zo’n 120.000 unieke bezoekers en fungeert als sleutel naar een nieuwe studio voor ruim 35.000 studenten. Dat de site daarmee het belangrijkste visitekaartje is van Student Experience is evident. Maar het gaat veel verder. De site moet ook, passend bij de kernwaarden van Student Experience, een portaal zijn waar de laatste digitale ontwikkelingen zijn toegepast waarmee het bedrijf zich kan blijven positioneren als pionier in de markt van studentenhuisvesting.

Samenwerking

Aan de basis van deze innovatieve site staat een decennialange samenwerking met Nextly. Eentje om extra trots op te zijn!

Schermafbeelding 2024 03 25 om 09 28 50

Continu tweaken met af en toe flinke innovaties

Omdat de website van Student Experience zo’n belangrijke pijler is voor sales, community building en klantcommunicatie staat de doorontwikkeling van de site altijd boven aan de prioriteitenlijst van zowel het marketingteam van Student Experience als van Nextly.

Iedere maand komen de teams samen om de kleine tweaks te bespreken, maar ook om de grotere innovatieprojecten door te nemen. In de loop van de tijd is er een hyperflexibele site ontstaan waarin. 

Student Experience de vrijheid heeft om vrijwel alles zelfstandig aan te passen. Daarmee kan de studioverhuurder altijd eenvoudig de laatste informatie delen over bijvoorbeeld de georganiseerde activiteiten voor studenten en laatste updates over beschikbare studio’s.

Uniek boekingsysteem voor woningzoekende studenten

In heel Europa verhuurt Student Experience zo’n 4100 studio’s. Om het beschikbare aanbod ervan zo aantrekkelijk en duidelijk mogelijk te communiceren met woningzoekende studenten is een uniek boekingsysteem ontwikkeld door Nextly. 

Studenten krijgen een 3D-plattegrond van de locatie te zien en zien zo in een oogopslag welke studio’s beschikbaar zijn en welke specificaties erbij horen. Middels een paar klikken kan de student zich inschrijven voor de woning waarna hij in een automatische flow komt om het proces officieel af te ronden. 

Uniek hierbij is de koppeling met het verhuursysteem, waardoor het aanbod altijd actueel is en bijvoorbeeld altijd de juiste prijzen vermeld staan. 

Door deze automatische koppeling is de informatievergaring veel minder foutgevoelig en scheelt het veel handmatig werk.

Case student 3
Case student 2

Samen naar pionierschap

De samenwerking tussen Nextly en Student Experience kenmerkt zich al jaren door een groot wederzijds vertrouwen en haalt het beste uit beide partijen naar boven.

Zo wordt altijd naar de meest passende oplossingen gezocht en blijft de site zich ontwikkelen met de laatste techontwikkelingen. Denk aan het integreren van een chatbot of het toepassen van AI.

Zo blijft Student Experience voorop lopen in de markt en behoudt het bedrijf haar positie als dé kloploper op het gebied van moderne studentenhuisvesting.

Het leuke aan onze samenwerking is dat we samen kijken welke kant we op gaan.

_Letty - Chief Communications Officer
Meer informatie?